Nuffnang

Monday, June 21, 2010

Adakah anda golongan Homoseksual?


..Gambar Hiasan..

Salam, ehehe pagi Isnin yang bluesss kan? Masih rasa malas-malas, mengantok-gantokkan? Eheheada yang masih tak dapat nak catch up kerja di hari isnin kan? Ahahaha.Itu juga berlaku pada aku, masih lagi pagi isnin yang blues..Apa-apa pun setelah 5 hari tanpa apa-apa post di blog, masih belum bersawang ok. ahaks! Hari ini aku nak kongsi sesuatu dengan korang.
Kononnya, dari informasi yang aku dapat dari Internet, kehendak sex seseorang boleh dilihat pada jarinya. Dari jari kita boleh tahu sama ada anda straight atau pon anda termasuk dalam golongan Homo. Haaa, sure nak tahu kan camner nak tengok tu kan??Ada juga yang melihat dari segi lain contohnya pakaian, cara pergaulan, cara berjalan, cara bercakap dan macam-macam lagi. Ada berbagai cara sebenarnya untuk melihat samaada seseorang itu Homo atau straight.
Ada juga mitos yang mengatakan, ia boleh dilihat dari jari-jemari tangannya.

Petikan dari artikel di Indonesia;
“Hal ini disebut dengan digit ratio theory. Beberapa penelitian telah membuktikan kebenarannya. Coba perhatikan jari tangan Anda. Bila jari manis tangan kanan Anda lebih panjang dari jari telunjuk, itu berarti Anda punya banyak hormone testoteron dan cenderung lebih hiperaktif, agresif, dan tidak suka sesuatu yang lamban.Sebaliknya, jika jari telunjuk lebih panjang dari jari manis, berarti hormon estrogen Anda lebih banyak sehingga sifat Anda pun cenderung sensitive dan emosional. Lantas, apakah orang yang jari telunjuknya lebih panjang berarti homoseksual? Ternyata tidak juga.
Justeru orang yang panjang jari telunjuk dan jari manisnya sama panjang kebanyakan adalah homoseksual (baik pria atau wanita). Sebuah studi yang dilakukan oleh Wndy M Brown dan timnya yang dimuat dalam Archieves of Sexual Behavior ikut menguatkan hal tersebut.
Dalam studinya, Brown menemukan bahwa ada hubungan tak langsung antara rasio panjang jari manis dan jari telunjuk dengan perilaku lesbian pada wanita. Mereka yang jari manisnya lebih panjang punya orientasi seksual sesame jenis. (kompas)”


..Jari jemari anda menunjukkan orentasi sex anda..


So, boleh la buat perbandingan sekarang..ehehe sama ada anda gay atau str8 :-) Bagaimana pun, ini hanya kajian sahaja yang mana berdasarkan sample terpilih. Mungkin ada benarnya, dan mungkin ada yang tidak. Saya hanya berkongsi info sahaja.

Kalau bagi anda yang tidak tahu apa itu Homo, sedikit kupasan intipati mengenai Homo;
Perkataan homoseksual diterjemah secara harafia hadalah "sama jantina" yang merupakan gabungan prefiks Yunani homo- bererti "sama" dan asas Latin sex- bererti "seks."Dari segi boilogi pula, Homoseksual adalah keadaan pernyataan perasaan yang semulajadi menyebabkan seseorang itu mempunyai nafsu terhadap kaum sejenis. Perasaan dan nafsu tersebut terhasil disebabkan oleh bahan kimia dan hormon yang dikeluarkan dalam badan (luar kawalan). Pendapat ini masih lagi dalam dibincangkan dan tidak dapat dibuktikan secara menyeluruh oleh pakar dalam bidang ini.

Sekian,
Eddy Rizal

4 comments: