Nuffnang

Friday, June 11, 2010

Roh manusia


..gambar hiasan..


Salam semua teman-teman yang membaca Blog ini...

Hari ini kan aku nak kongsi satu lagi cerita pasal benarkah Roh manusia keluar dari tubuh manusia ketika kita tidur?
Haaa.... Pernah terfikir tak kalau-kalau roh tu ketika kita tersedar dari tidur tapi roh tak masuk balik? Takotkan kalau difikirkan kan....??

Ini cerita dari Ibunda aku....
Satu pagi tu mak aku tanya aku... semalam mak panggil sedar tak?? Aku jawab.. Tak mak.. Awatnya? Semalam kejut hang tido tak sedarkan diri ehhh.... ehehehe aku memang sedikit nyenyak tidur malam-malam nih, kalau bukan dengan kemahuan aku sendiri.. aku dah setkan diri untuk tak tersedar ...
Aku tanya mak aku lagi.. awatnya? ada apa panggil time tidoq?
Mak aku tanya lagi: Tak sedar langsung ker? eheheh.. memang aku tak sedar langsung pon :P
Pastu aku pujuk tanya apa berlaku.. Cuak jer muka mak aku time nak stori kat aku tu... Dalam kepala memang dah boleh sure cerita tentang makhluk tutttt....
Sebelum nih aku dah pernah dengar dah dari mulut kak aku, ayah & mak aku tentang makhluk tu :) so aku dah lali, takot takot tu ada lah jugak if terjaga waktu malam kan.. kawasan rumah kg... biasa lah bila malam gelap lah kan, sunyi.. kalau bulan tak cerah waktu malam memang gelap ar.. dalam rumah aku dulu, dalam pukul 11pm tu selalunya dah tutup semua lampu.. tidur pon tutup semua lampu... kalo nak ke toilet ke, nak turun bawah ker kitaorang guna ar lampu suluh...

Sambung balik stori mak aku...
Aku, mak & ayah tidor kat atas rumah.. memang time tu akak aku tak ada, belajar kat Uni.. Abg aku pon tak ada, dia kat rumah Atok aku kat Penang. So waktu aku form 4-5 memang kami bertiga ja tinggal kat rumah kg tu... so, tiga-tiga tidur atas rumah, waktu tidor yang kita cakap dah nyenyak lah...
So, malam kejadian tu mak aku tido menghadap kearah aku dulu. Pastu bila dia nak tukar kearah ayah aku ~ tiba-tiba dia ternampak sesuatu yang sebijik macam ayah aku baru nak keluar dari body ayah aku, benda tu dah separuh bangun tapi still didalam posisi ayah aku.. maksudnya ayah aku terbaring, benda tu dah nak bangun dengan cara mengangkat badan dahulu tetapi kaki masih bersatu dengan kaki ayah aku..

Kiranya ada dua tubuh disini. Satu berbaring dan satu lagi nak bangun.. Korang leh bayangkan tak? Namun, masa mak aku nak berhadap ayah aku tu benda tu terus masuk balik kedalam badan ayah aku... ermmm, aku dengar time tu memang seram nak mampos.... Aku dapat rasa macam mana perasaan mak aku time dia nampak benda tu.. sure takot gila kan? ahaha kalau tak takot, masakan mak aku panggil aku waktu tengah tidur kan? siap kejut-kejut lagi kan? ahahaha.. kelakar lah pulakk.. penakot jugak kan mak aku nih ahaha...
Tapi kan u'ol, bagaimana kalau roh kita tak sempat nak masuk balik ketika kita nyenyak tidur? Entah kemana perginya, sesat jalan tak leh balik? ahahaha.. abis lah u'ol.. buy buy lah kannnnn jawabnya kann :-P

Kongsi-kongsi lah story u'ol ok.. aku nak dengar jugak... Kalau aku ada tentang roh nih, aku akan kongsi ok dengan u'ol nanti.. bersambung...

Sekian,
Eddy Rizal

2 comments:

  1. maK ak pn ade cete gak bende nie....kaLo kite tidO or ble buat jahat kat mmbe2 time tido....jgn sesekali conteng muke mmbe tuh time die tido sebab roh die dah kuar pastu kite conteng muke die dgn ghincu ke sapu bedak bg putih ke..kemungkinan ble time roh tuh nak masuk tubuh lek die tekejut ble tgk jasad nye laiN....samada jasad die org org lain,akan ade kompius sikit....so berhati2 kalo nak bebuat jahat time mmbe tdo,or lagi 1 jGn ske sgt pakai bedak sejuk....mcm tepung komak tuh..huhu

    ReplyDelete