Nuffnang

Sunday, June 6, 2010

Stomach ache continue dengan stori zaman sekolah dulu..



Salam tengahari...

Pagi nih aku ada masalah dengan perut, bangun ja pagi terus berbunyi bunyi perut aku... semalam makan, makan makanan best lah tu.. Grill Lamb Chop, tak adalah sesedap yang aku harap but oklahhh.. Sebab aku minat makan lamb nih... Kalo ikot kata doctor, daging memang aku kena kurangkan sebab tak mahu pening kang pas makan.. Memang aku selalu pening pon, walau pon hanya dengan terik matahari sikit jer.. aku dah boleh pening kepala...

Berbalik kepada topik asal... Dah 3x kot aku masu toilet arini... akhir rasa kempis jer perut ala-ala zaman belajar dulu.. slim kannn.. besttt, kekedang best bila sakit perut.. bukannya bermaksud aku suka bila sakit, cuma kesan selepas sakit tu.. wahhh, kembali ramping :-P ehehehe kannn besstt kann...
So, buat masa sekarang selepas aku ambik pil 'Chi-Kit' Teck Aun nih.. ada lah perubahan sikit.. kurang dah sakit.. and hopefully dah tak perlu ke toilet dah...malas nak bangun ehehehe...
Bila nak bercakap pasal perut nih...

Dulu kan waktu aku belajar di Matrikulasi Perlis masa umur masih 18 tahun, kekawan selalu cakap.. 'Ed, perut ko cantik... flat jer, xda lemak'... biasa lah beb, aku kan orang kampung family pon sederhana..
kitorang makan pon ala-ala kais pagi makan pagi jer.. tak ada yang lebih, dan aku tak kan tambah.. aku tahu, makan biarlah ala kadar... dalam hati, biar perut berisi dan tak perlu kenyang.... Aku tak nak susahkan parent aku.. cukuplah dengan tanggung aku dari kecil sampai besar... aku dah tahu camner susahnya mencari wang tok isi perut sendiri...

Ayah aku kurus jer dia, makan pon sikit sikit jer... ciannnn... sekarang tiba lah masa aku nak balas jasa dorang... kalo kihat keadaan ayah aku sekarang berbanding dulu... dah sedikit berisi... sikit jer tapi masih fit... ayah aku kalo kat umah, berkebun.. rumput kat umah tu, jangan harap lah dapat membesar, abis dia cangkulnya... daun-daun yang jatuh tu, tak akan dapat korang tengok bersepah dalam masa 2,3 hari.. abis ayah aku sapu and bakar.... kira exercise lah tuh kan.. ehehehe..

..Pic ayah aku berkebun..

Anaknya pula, lihat ja.. aku suka bakar bakar jer, ayah aku abis ja sapu kalo aku sempat nak bakar, aku first pergi bakar.. ehehehe.. best kan main api.. ahahaha.. pernah dulu sekali, kakak aku sendiri nak bakar rumput-rumput yang kering kat area rumah.. dahla cuaca terik, angin pon kuat... apa lagi api tu pon maraklah sampai ke dalam sawah yang tunggu masa nak dituaikan jer....

Akak aku menjerit-jerit panggil mak aku... ahaha, sawah kat sebelah rumah aku tuh milik arwah tok wan aku... mak aku dah mengelabah gak time tu, kitorang cepat-cepat padamkan api.. nasib sempat & sikit ja part yang terbakar.. nenek datang turun tolong juga time tu, nasib dia tak marah... cos akak aku nih cam nenek aku respect cos dia belajar pandai kat sekolah, so tak ada lah kena marah pon..

..lokasi waktu kebakaran tu berlaku..betul-betul sebelah kanan pokok besar tu...

Cuba kalo aku yang buat hal, sah dah kena kan ahahaah.... memilih bulu betul kan... nevermind, aku pon tak adalah bonggok sangat masa belajar dulu, ok-ok ajer jugak pelajaran aku nih... cuma akak aku time tu lebih outstanding berbanding aku :-P

Sekian,
Eddy Rizal

No comments:

Post a Comment